5 Ağustos 2021 Perşembe

 Size ... nokta düşer!...

02/06/2016
Dün gece Facebook duvarımda şu yorumumu paylaştım..

Uçak dusurterek Rusya'yı Türkiye 'den uzaklaştıran el ile...
Ermeni soykırımı tasarısı ile Almanya'yı Türkiye 'den uzaklaştıran el aynı...

https://www.facebook.com/sahincandas

Bu yorumun altına bir yorum yazan arkadaş ,karşı düşüncesini yazacağına aklınca klasik küçük düşürme/aşağılama yaparak rahatsızlığını belirtmiş!.

Neden rahatsız olduğunu kendisine sormalı.Ama merak edip duvarına baktım.

Bir detay gözüme çarptı.

Bu ermeni soykırımı konusunda Alman Devleti (belki de BND ) tarafından yıllarca konfirme edilen (kibarca ) T.A. ın 30 yıldır arkadaşı olduğunu söyleyerek "laf söyletmeyeceğini" yazması! ..Neden bu cevval destek?

Bir kaç konu aklıma geldi.

Bu T.A. eski DevYol yöneticilerinden. Hakkında çeşitli şeyler yazıldı. Bekaa 'da arkadaşlarını sattığı.Almanya Devleti falan..Detaylara girmeyeceğim,çünkü kanıt gerekir.

Ama bir detay var ki,önemli.

Sevgili Hrant DİNK'in suikaste kurban gitmesinden bir gün önce "son görüşen" kişi olan bu T.A. a savcılar soru sordu mu? Ben duymadım!.

Neyse. Günaha girmeyelim yine de...

Sonra aklıma şu geldi.

Yıllar önce bir Rum derneği,ermeni ve rumların davetli olduğu Fener'de yapılan bir yemeğe beni de davet etmişti.Orada Güvercinler Meclisi adına konuşma yaptım.Ve kısaca şunları söyledim. "Evinize hoş geldiniz. Siz gittikten sonra sizi buralardan kovan İttihatçı zihniyet bizleri de rahat bırakmadı"...

Yerime oturduğumda kulağıma eğilen bir ermeni şunları fısıldadı "Şahin bey, siz ne dediğinizin farkında mısınız? Burada en az 3-5 tane İttihatçı devlet adamı vardır"..Ben de ; "Olsun,daha iyi ya,kulaklarıyla duysunlar " demiştim..

Sonrasında ayakta sohbet ederken yine bu kişi,yine kulaklarıma fısıldayarak "Hrant'ı kimler öldürdü,biliyor musun? " dedi. Ben de "bunu bilmeyecek ne var? Elbette Ergenekon " dediğimde.."Yanılıyorsun,AB " demez mi? Şaşkınlıkla "yok canım,daha neler " demiştim... (O zamanlar Üst aklın Paralel Yapıyı yönettiğini bilmiyorduk)

Anı işte...

Şimdi konuyla alakalı diye sözü sevgili Hrant DİNK'e veriyorum...

"Türkiyeliyim... Ermeniyim... iliklerime kadar da Anadoluluyum. Bir gün dahi olsa, ülkemi terkedip, geleceğimi "Batı" denilen o "Hazır özgürlükler cehennemi"nde kurmayı, başkalarının bedeller ödeyerek yarattıkları demokrasilere, sülük misali, yamanmayı düşünmedim. Ülkem Sivas için ağlarken ağladım. Ülkem çeteleriyle boğuşurken, boğuştum. Kendi kaderimi ülkemin özgürlüğünü yaratma süreciyle eşledim. Şu anda yaşayabildiğim ya da yaşayamadığım haklara da bedavadan konmadım, bedelini ödedim, hâla da ödüyorum.

Ama artık...

Birilerinin "Bizim Ermenilerimiz" pohpohlamaların­dan da, "İçimizdeki hainler" kışkırtmasından da bıktım. Normal ya da sıra­dan yurttaş olduğumu unutturan dışlanmışlıktan da, boğarcasına kucaklanılmaktan da usandım...

Ne 24 Nisanlar'da yürüyebildim, ne de atalarımın anısına anıtlar dikebil­dim. Ama ne onları o günlerde bıraktım, ne de bugünlerde taşlaştırdım. "Onları yaşamımda yaşamayı" sırtladım... Gücümün yettiğince de gelece­ğime taşıdım. Bu taşımama sekte vurmaya "Ne?" ya da "Kim?" yeltendiyse onlarla amansızca boğuştum. Ne sanıyorsunuz! Tabi ki atalarımın başı­na gelenleri biliyorum. Buna kiminiz "Katliam", kiminiz "Soykırım", kiminiz "Tehcir", kiminiz de "Trajedi" diyorsunuz.

Atalarım Anadolu diliyle "Kıyım" derdi... Ben ise "Yıkım" diyorum.

Ve biliyorum ki eğer bu yıkımlar olmasaydı, bugün benim ülkem çok daha yaşanılır, çok da imrenilir olurdu.

Yıkıma sebep olanlara da, maşa olanla­ra da lanetim bundandır. Lakin lanetim geçmişedir. Elbette tarihte olan bi­ten herşeyi öğrenmek istiyorum ama o nefret, ne menem bir rezillikse o... Onu tarihteki karanlık inine bırakıyor," "Olduğu yerde kalsın, onu tanımak istemiyorum" diyorum.

Benim geçmiş tarihimin ya da bugünkü sorunlarımın, Avrupalar'da, Amerikalar'da, kimi zaman sermaye, çoğu zaman da meze yapılması zoruma gidiyor. Bu öpmelerin ardında bir taciz, bir tecavüz seziyorum. Geleceği­mi geçmişimin içinde boğmaya çabalayan emperyalizmin, alçak hakemli­ğini, kabul etmiyorum artık.

O hakemler geçmiş çağlarda arenalarda köle gladyatörleri birbiriyle vuruş­turan, onların vuruşmasını büyük bir iştahla seyreden, sonunda da kaza­nana, yaralanın işini bitirmesi için başparmaklarıyla işaret veren diktatörle­rin ta kendileridir.

Bunun için de, bu çağda, ne bir parlamentonun hakemliğe soyunmasını kabul ediyorum, ne de bir devletin.

Gerçek hakem halklar ve onların vic­danlarıdır. Benim vicdanımda ise hiçbir devlet erkinin vicdanı, hiçbir halkın vicdanıyla boy ölçüşemez.

Benim tek isteğim canım Türkiyeli arkadaşlarımla ortak geçmişimi alabildiğine etraflıca ve de o tarihten hiç de husumet çıkarmamacasına özgürce konuşabilmek.

Bunu bir gün tüm Türklerle Ermenilerin de kendi aralarında konuşabilecekle­rine yürekten inanıyorum. Özellikle de Türkiye ile Ermenistan'ın kendi aralarında her şeyi rahatlıkla konuşabilecekleri ve düzeltebilecekleri ve onlar konuşurken, benim ilgisiz üçüncülere dönüp "Ulan size de üç nokta düşer" diyeceğim günleri iple çekiyorum."

--------------------------------------------------------------------------------------------
Devlet Başkanımız Sayın Erdoğan " Devlet adına acınızı paylaşıyorum,yasınıza ortak oluyorum " demesine rağmen...

Sevgili Hrant DİNK'in "Ne Amerikanın,ne Avrupa nın soykırım demesi umurumda bile değil " demesine rağmen...

1915 olaylarına -olayların müsebbibi -İttihatçılarla işbirliği yapan Almanya devlet adamları ve subaylarına rağmen...

Tarihlerinde dünyanın en büyük soykırımı MUSEVİ SOYKIRIMI olmasına rağmen...

Bugün...Suriye'deki insanlık dışı politikalara seyirci kalıp ,oradan kaçan göçmenleri topraklarına almamak için kırk taklalar atıp,ahlaksız teklifler yapan Avrupa ve Almanya'ya rağmen...

Biz yukarda İŞİN ASIL ÖZÜNE parmak basarken..

Neden rahatsız oldunuz ey GAYRİ MİLLİ ler?

Aşağıda bu konuyla ilgili yayınlanan bir imza çağrısını paylaşıyorum.

iyice bakın bu listeye ve ifadelere...

İçlerinde Facebookta benimle arkadaş olmuş olanlar da var...

Şunu iyi belleyin ...

Bu topraklarda ne yaparsanız yapın..Bu toprakların kadim halklarını birbirine düşürerek rantlar/hegemonyalar elde edemeyecek siniz!..

Eninde sonunda bütün halklarla birlikte BARIŞ içinde daha binlerce yıl BİRLİKTE yaşamaya devam edeceğiz.

O ÜST AKIL da bunu bilsin..Ve kalan kısa ömrüne yansın...

----------------------------------------------------------------------------------------------
Direkt imza için iletişim adresi:
anerkennung2016@gmail.com
----------------------------------------
2 HAZIRAN 2016'DE FEDERAL ALMANYA PARLAMENTOSUNDA OYLANACAK OLAN „1915 VE 1916 YILLARINDA ERMENILERE VE DIĞER HRISTIYAN AZINLIKLARA UYGULANAN SOYKIRIMI ANMA" KARARINA DESTEK
Biz aşağıda imzası bulunan Almanya'daki demokratik sivil toplum kuruluşları; bireyler, aydın, gazeteci, bilim insanı ve politik şahsiyetleri olarak Almanya Parlamentosu'nda görüşülmekte olan " 1915 VE 1916 YILLARINDA ERMENILERE VE DIĞER HRISTIYAN AZINLIKLARA UYGULANAN SOYKIRIMI ANMA KARARI"nın yasalaşmasını DESTEKLEDİĞİMİZİ; bu tasarının yasalaşmasını son derece önemli gördüğümüzü beyan etmek istiyoruz.
Çok gecikmiş olmakla birlikte Almanya Parlamentosunun bu kararı almasının, 1915 soykırımının asli faili ve yürütücüsü olan Osmanlı İmparatorluğu'nun o süreçte askeri ve siyasi müttefiki olarak kendi tarihsel sorumluluklarıyla da yüzleşmesinin; Osmanlı İmparatorluğu'nun mirasçısı olarak Türkiye'deki katı ret ve inkâr politikasının aşılmasında bir emsal oluşturacağına, başka ülke ve toplumlar için soykırım suçlarına karşı seslerine yükseltmek için cesaretlendirici bir rol oynayacağına inanıyoruz.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin katı inkârcı politikalarına durmadan ödün verilmesi; toplumun tarihsel ve toplumsal gerçeklerle yüzleşmesini geciktiren ve geleceğe yönelik sağlıklı ilişkiler geliştirmesini engelleyen önemli bir etkendir.
Bu tasarının yasalaşmasının hem mağdur toplumların yaralarının sarılması, adalet taleplerinin karşılanması ve hem de toplumlar arasında adil, eşit ve barışçı diyalogların geliştirilmesi yolunda TARİHSEL BİR KARAR olacağına da inanıyoruz.
Kurumlar
Soykırım Karşıtları Derneği, Vereins der Völkermordgegner, Frankfurt Main
KCD-E (Avrupa Demokratik Kürt Kongresi)
ASM (Avrupa Sürgünler Meclisi)
NAV-DEM ( Almanya Demokratik Kürt Toplum merkezi)
AvEG-Kon ( Avrupa Ezilen Göçmenler Konfederasyonu)
Sosyalist Demokrasi Platformu,
ATİK ( Avrupa Türkiyeli İsçiler Konfederasyonu)
TJK-E( Avrupa Özgür Kadın Hareketi)
Avrupa Demokratik Çerkez Hareketi
FİDEF (Federal Almanya İsçi dernekleri Federasyonu)
YSGP (Yeşil Sol Gelecek Partisi )
Mezopotamya Özgürlük Partisi, ( Asurî Partisi)
Avrupa Süryaniler Birliği
Devrimci Karadenizlilerden HDP ye selam
AVKAR ( Avrupa Kareliler Derneği)
SKB ( Sosyalist Kadınlar Birliği)
YXK( Kürdistan Öğrenciler Birliği)
Sosyalist Dayanışma Avrupa (SODAP),
KOMEV ( Kayıp ve Mağdur Aileler Derneği)
SYKP (Sosyalist Yeniden Kuruluş Partisi)
FEDA( Demokratik Aleviler Federasyonu)
FCIK ( Kürdistan İslam Topluluğu Federasyonu)
Koçgirililer Birligi Bingöl-Kiği-Karakoçan Derneği,
Bergisch Gladbach Derneği,
Maraş Girişim Derneği,
Kurmeşliler Derneği,
FKE ( Federasyona Komele Kurda)
Kürt Enstitüsü
Kürdistan Öğretmenler Birliği,
Nor Zartonk
Avrupa Sosyalist Yeniden Kuruluş Partisi (SYKP)
Avrupa Avrupa Demokratik Haklar Konfederasyonu Konföderation für Demokratische Rechte in Europa
Avrupa Sürgünler Meclisi (Rat der ExilantInnen in Europa)
Sosyalist Demokrasi Platformu
Kürt-Türk Dostluk İnisiyatifi-Nürnberg (Kurdisch-türkisch Freundschaftsinitiative-Nürnberg)
Dersim Soykırım Karşıtı Derneği
Kurdische Zentrum Berlin (Kürt Merkezi Berlin)
Zentralverband der assyrischen Vereinigungen in Deutschland/ZAVD
------------
• Recep Maraşlı, Schriftsteller Editor, Berlin
• Hasan Burgucuoğlu, Lehrer, Bezirksabgeordneter BV Altona Linksfraktion, Hamburg
• Ali Ertem, Vorsitzender des Vereins der Völkermordgegner, Frankfurt Main
• İrfan Cüre, Journalist, Hamburg
• Doğan Akhanlı, Yazar, Köln
• Murat Çakır, Hessen Rosa Luxemburg Vakfı yöneticisi ve yazar, Hessen
• Selay Ertem, Erzieherin, Frankfurt Main Kazım Baba, Kurdische Zentrum Berlin
• Hakan Taş, MdA Die Linke, Berlin
• Helin Evrim Sommer, MdA Die Linke, Berlin
• Sabahattin Aras, Mitglied der Bezirksversammlung Harburg-Hamburg, Linksfraktion
• Metin Kaya, die Linke Altona Sprecher, Hamburg
• Cansu Özdemir, MdHB, Co-Sprecherin Linksfraktion Hamburg
• Prof.Dr. Bilgin Ayata, Universität Basel
• Özden Arıkan, Hamburg
• Ali Taşyapan, Hamburg
• Atila Keskin, Duisburg
• Mahmut Erdem, Rechtsanwalt, Hamburg
• Engin Erkiner, Schriftsteller, Frankfurt Main
• Sinan Öztürk, Schriftsteller, Bochum
• Mehmet Yildiz, MdHB, Linksfraktion, Hamburg
• Metin Ayçiçek, Schriftsteller, Nürnberg
• İbrahim Esen, Vorsitzender des türkischen Volkshauses Halkevi, Frankfurt Main
• Nurali Demir, Vorsitzender der Alawitische Gemeinde Hamburg
• Prof. Dr. Dr. Ümit Yazıcıoğlu, Akademiker, Berlin
• Prof. Dr. Zülfukar Çetin, Alice Salomon Hochschule, Berlin
• Haki Gürtas, Soziolog-Akademiker, Konstanz
• Hasan Hüseyin Deveci, Maler / Künstler Terapist, Köln
• Mikail Aslan, Sänger und Musiker, Frankfurt Main
• Maviş Güneşer, Musiker Sänger und Musiker, Berlin
• Kemal Kahraman, Musiker, Berlin
• Taner Akyol, Musiker, Berlin
• Kemal Hür, Journalist, Berlin
• Munzur Çem, Schriftsteller, Berlin
• Osman Aydın, Hukukçu, Schriftsteller, Hamburg
• Fethi İnan, Webmaster, Berlin
• Ayşın Yeşilay İnan, Dipl.-Psych., Berlin
• Kemal Balkan,Künstler, Herne
• Filiz Çelikkol Journalistin, Aschaffenburg
• Devrim Kavallı, Musiker, Deutschland
• Arif Bilgin, Schrifsteller, Stuttgart
• Murat Pekinel, Diplom Soziologe, Musiker, Fotograf Frankfurt Main
• Kemal Tolan- Berhevkar û Xemxwarê Kevneşopên Êzdîtiyê, Oldenburg
• Mustafa Korkmaz Ergotherapeut, Frankfurt Main
• Yilmaz Demir Schlosser Bad Kreuznach
• Naime Erdem Başaran, Sprecherin HDK-Hamburg Hamburg
• Ewdil Ararat, Lehrer, Berlin
• Alper Öktem, Arzt, Bielefeld
• Bülent Gül, Vorsitzender des Vereins der Völkermordgegner, Frankfurt Main
• Dr. Majolaine Savat Gündüz, Jurist-EU Recht, Frankfurt Main
• Dr.Eran Gündüz, Soziologer, Frankfurt Main

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız işin teşekkür ederim.

  FIRTINA GELİYOR! “Amerikan Federal Bankası Fed faiz artışı yaparak fırtınayı başlatacak” diyenler var. İçerde açıklanacak faiz oranı i...